joi, 26 septembrie 2013

Proto-coclenderii şi Constituţia lor zburătoare

Vi s-a întâmplat vreodată să meşteriţi un bărzoi dintr-o gumă de mestecat şi două coşmaruri? Sau să transpuneţi pe note aprigele strigăte ale unei piuliţe de bronz care încearcă să se strecoare pe sub uşa sufrageriei? Doar dacă răspunsul este "da", atunci şi numai atunci puteţi să urcaţi în autobuz pe uşa din faţă.

Se pare că aceste două condiţii au fost menţionate pentru prima dată în cea dintâi Constituţie adoptată prin referendum de proto-coclenderii care au trăit pe aceste meleaguri cu sute de ani în urmă. Ele s-au transmis prin viu grai, din generaţie în generaţie, datorită nefericitei hotărâri ca din paginile scrise să se facă avioane din hârtie, mici şi albe, care să fie răspândite de adierea vântului în cele patru zări, pentru ca fiecare proto-coclender să afle şi să nu uite că este cetăţeanul unei ţări democratice.

Din nefericire, pe lângă faptul că mulţi locuitori ai acelor vremi nu ştiau să citească, o mare parte dintre micuţele avioane de hârtie s-au rătăcit şi s-au afundat în căpiţele de fân înşirate pe marginea drumurilor, astfel că o bună parte dintre nefericiţii proto-coclenderi nu au aflat niciodată că trăiesc liberi, într-o ţară guvernată de popor prin reprezentanţii lui aleşi o dată la nouăzeci de ani.

5 comentarii:

  1. Ce economie au făcut la buget mamă-mamă… proto-coclenderii ăştia sigur nu-s în criză !
    P.S. 1 Căpiţele alea erau extra- sau intra- vilane ?
    P.S. 2 Unde e eleganţa coclendere ? Cum adică “Blog de dat cu părerea. Sau cu capul!...”

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum, indiferent de amplasarea căpiţelor în teritoriu, ceva economii tot se fac. Şi, pe urmă, asta-i criză? Să vezi ce vine, mai ceva ca moara pe Siret! În ceea ce priveşte datul cu capul, teoria spune că nu poţi să dai cu ce n-ai. Dacă ai, dai. Asta ca să se vadă că îmi respect interbloguitorii!

      Ștergere
  2. Hai, coclendăre(d' le, sună mai bine cu „ă”, chiar aşa, neconform şi aducând a butelcă !) – mai scrie ceva ! Păstrează, însă, stilul ăsta de genist (care vine de la gene clipind).
    Merci avans!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O nedreaptă şi pripită apreciere a situaţiei ar fi aceea că m-am afundat într-o leneveală intolerabilă, precum cârnaţii în garniţă. Ceea ce-i doar pe jumătate adevărat (să fia cam jumătate de litru) pen'că mi-am îndreptat un timp atenţia (cam îndoită) spre un alt blog, plicticos şi anost (www.cdinulescu.wordpress.com)... Nu pot să nu recunosc lipsa pe care mi-o simt pe-aici dar coclenderii îmi cam strică genismul: sunt ba în Piaţa Universităţii, ba la Roşia Montană, ba pe la Vaslui! ("ba", adică "nu").

      Ștergere
    2. Reporterul: - Domnule coclendăr, ce părere aveţi dumneavoastră de formularea “cătinel, neică, cătinel” nerecunoscută(ătoare) de coclendării(lor) secolului XXI ?
      N.A. 1. Rog şi eu de-o miţică postare să-mi hodine' mintea în pauză de masă, şi mătăluţă îmi oferi un festin/bairam/zaiafet/masă vânătorească de sec. XIX !!! Oh, coclendăre, am io simpatii pen' paralela 45, altfel…
      2. Cred c-o să purced şi eu la unu aşa serios ca la matale !

      Ștergere